"Od nejranějších let jsem viděl propast mezi myšlenkou a jejím vyjádřením. Bohužel jsem nikdy nebyl schopen uspokojit svou duši: nikdy jsem nedokázal přenést na papír své představy."
Beethoven

REKLAMY, PŘIPOMÍNKY, ODPOVĚDI, VZKAZY - ZDE


PROJEKTY



Bloguji už nehorázně dlouho a za tu dobu jsem napsala plno příspěvků. Vybrala jsem zlomek těch, které považuji za lepší a které mě vystihují. Seznamte se se mnou skrze psaný text:

X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X

***

A bude se něco dít?

13. června 2015 v 12:52 |  Blogování
Kdo často navštěvuje blog.cz, určitě si nemohl nevšimnout článku dne, který tam bude celý víkend (a já doufám, že ještě dýl), který popisuje o tragické smrti Kateřiny H.- jedné z méně známých blogerek, která využívala tuto službu mít vlastní webovou stránku. Mnoho z vás si jistě přečetlo i její dopis na rozloučenou, kde vysvětlila, proč se uchyluje k tomuto drastickému řešení, plno z vás na něj jistě také reagovalo, já koneckonců také. Ale, stačí to?


Kdo dopis na rozloučenou nečetl, může si jej přečíst zde(http://bordel-v-hlave.blog.cz/1506/kroky-osudu), ale ve zkratce jde o to, že slečnu Katku už od předškolního věku pohlavně zneužíval její nevlastní otec, že holka neměla zastání ani u vlastní matky, která nechtěla aby se rodina rozvrátila a jak její jediná opora, babička, nic nezmohla, umřela a Katka zůstala na všechno sama. Dívka nakonec po odtržení od rodiny upadala do čím dál větších depresí až to jednoho červnového dne vyřešila skokem pod metro někdy v ranních hodinách.
Pokud někdo navštěvuje portál tn.cz, mohl se to dozvědět i odtud.

Pod jejím dopisem na rozloučenou, tedy článkem na blogu se rozvinula docela slušná reakce, počet komentářů přesáhl stovku. Lidi k smrti zas tak neteční nebudou, aspoň ne na internetu.
Krom té typické většiny, kdy všichni pláčou a litují Kateřinu, jak to byla slušná holka a jak si tohle nezasloužila se dostáváme přes další skupinu, která má na na jazyku plno hnusných narážek ohledně jejího otčíma a matky, která nic neudělala (tam se řadím také já). Následující grupa je spíše pragmatická, říká, že sebevražda nic neřeší, že měla vyhledat odbornou pomoc apod. a posledním uskupením jsou ty nejpřínosnější zdroje informací- lidé, kteří tvrdí, že Kateřinu znali. A mezi nimi se najde i pár odvážlivců, kteří udají její celé jméno, Facebook a také adresu a jméno jejího trápitele i s telefóním číslem.

Když jsem o den, později, co jsem článek četla, našla pár komentářů, které obsahují tyto informace, v duchu jsem zajásala, že anonymita nepokryje všechno a že teď by se tomu úchylákovi mohlo zatopit. Druhý dojem, byl ovšem skeptický- co když má komentátor na někoho pifku a shodou jmen udá adresu, někoho, kdo se zneužíváním dítěte neměl nikdy nic společného? Takový člověk se dostává do nepříjemností a hlavně potencionálního nebezpečenství, protože znásilňování malé holčičky, která se jako dospělá, zdeptaná mladá žena kvůli tomu zabije, není v této společnosti úplně košér, ba naopak, občas se netečná společnost utrhne ze řetězu a jde někomu takovému pěkně zatopit.

Na druhou stranu, když několik lidí udá podobné informace, nemůžou mít na někoho nevinného políčeno všichni, tak ten pan H. to se vší pravděpodobností bude. I když, informace podávané rozvášněným davem nemusí být vždycky úplně přesné. To riziko, tu je.

Každopádně, pokud budeme předpokládat, že je to on, co takoví rozvášnění komentující udělají? Myslím, že se z celé republiky nesjede banda blogerů s vidlemi a pochodněmi a v Drnku, kde pachatel bydlí, nevzniknou nepokoje. Tak jako tak, zabít někoho takového by nemělo žádný smysl, navíc by z toho byl pěknej problém, protože tohle se nesmí.

Ale čekat na ty zatraceně pomalý boží mlýny nemá cenu, vlastně se už ani vyčkávat nemusí, Katčin otčín osočený z pedofílie totiž vede nějakou pofidérní firmu s pokládáním podlah a dlaždic, pokud se to o něm bude vědět, nemusí jít ani sedět, protože díky tomuhle kolektivnímu vědomí, skončil.

Teď tu nebudu kázat, že někteří lidé nemají právo na život, možná je to pravda, možná ne, je to ale rozporu se zákonem, co ale není, je fakt, že někteří lidé nemají právo dostat druhou šanci. Kateřina to právo měla, ale nestalo se tak. Nepotkala lidi, kterým by se mohla svěřit a kteří by ji pomohli to vyřešit. Pan H. by neměl být zapomenutý. Mělo by se to o něm vědět, všude kam příjde. Mělo by se to vědět i o jeho manželce, Katčině matce, která nebyla schopna ji ochránit i když to vědět musela. Asi za to skončím v pekle, ale přeju jim, aby si do jejich smrti smrťoucí lidé na ty dva ukazovali a šuškali si "To je ten pedofil, ten zku*venej ha*zl, kterej dovedl k sebevraždě tu mladou holku na který se uspokojoval, když chodila ještě do školky" a "Vidíte tu flundru? Ani vlastní děcko nedokázala ochránit před tím ha*zlem. Bábu, která to chtěla řešit poslala do ***** a ještě se toho chlípníka zastávala!"
Tito lidé nemají ve svém místě bydliště šanci, já doufám, že ji nemají, ten případ by měli dávat v televizi aby se to dozvěděli všichni. A pokud se odstěhují, tak taky nemají vyhráno. Globalizace a její ruka internet jsou neúprosné, jsou všude.

Nikdy jsem nebyla proto, aby se někomu ubližovalo, na druhou stranu, někdo si nějaký ten postih zaslouží, pokud se tím nezačne zabývat nějaký výkonný bezpečnostní či sociální orgán, měla by zasáhnout společnost. Tímhle opravdu nikoho nevyzývám aby popadl doma pušku a vidle, ale aby nezůstával netečný. Naše státní zřízení sice není dokonalé, ale nějaká byrokracie v něm funguje. Kdyby přátelé nebo známí Katky (musela nějaké mít, aspoň ty známé) sepsali trestní oznámení na její rodiče, psaly by se petice, upozorňovali by se na ten fakt sousedi, co je to za rodinu, snad by se začalo něco dít. Tady nejde o žádnou politiku, ale o věc obyčejných lidí. Kdyby se upozornila média ještě ve věří míře, nejen komerční ale i státní, lidi by to začalo zajímat. A navíc, to se vám opravdu chce, abyste mezi sebou nechali chodit nějaký prase, které
se uspokojovalo v minulosti na malé holce? Opravdu?
Neznamená to, že bychom ho měli zabít, poškodit na zdraví či na majetku ani dívčinu matku. Stačilo by, kdyby společnost začala dělat to co dřív- hlídat se. Kdysi fungovalo, že když se jedinec něčím provinil a vědělo se to, něco se s tím udělalo, někdy přiměřeně, někdy nepřiměřeně a samozřejmě v mezích možností, ale nevím, proč bychom se měli zdráhat kvůli někomu, kdo páchal zločin na dítěti.

Slyšeli jste o Katce H.?

Co si o tom myslíte?

Znali jste ji osobně?


Kdyby se Katka zabila z jiného, ne tak závažného důvodu, pár lidí by zafňukalo a tím by to skončilo, jenže ten důvod je většinou to, co lidi donutilo její dopis na rozloučenou okomentovat a vyhledat si informace o její rodině. Upřímně si myslím, že smrt čtyřiadvacetileté slečny nás nezasáhla tolik, než fakt, že byla obětí pedofílie a že ten člověk žije mezi námi.

Tady je zpráva z tn. cz
Tady je jeden výpis informací o jejím otčínovi, který poskytl jeden komentující, další můžete najít v komentářích pod Katčiným článekm. Snažím se být objektivní a neříkat: to je on!, ale není špatné si o tom udělat obrázek.

 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Alžběta T. Alžběta T. | Web | 13. června 2015 v 14:58 | Reagovat

Myslím, že co se týká pana Horníka a jeho povedené ženušky, mají již dokonale zkažený život. Naprosto s tebou souhlasím. Krom toho, ohledně fotky se mi zdá, že ten muž odpovídá popisu. Jinak osobně jsem dívku neznala a patřím k těm, kdo by rodičům dal za vyučenou. Malé holčičce se takové zvěrstvo nedělá. Můj názor na tuhle událost, vlastně, minulost Katky je rozporuplný, na jedné straně si říkám "Proč nešla na policii?" - zejména babička. Katka se nesvěřila učitelce ve školce... a na druhou stranu Katka prožívala stud, odstrčená, vystrašená a rozzlobená. Ta potupa musela být hodně hořká a ke všemu byla v propasti a běžela před hladovými vlky, vzpomínkami. Určitě to osudné ráno měla takové stavy, že hystericky brečela či byla klidná a vyrovnaná s tím, že to za chviličku skončí... Jak jsem již, ale napsala, což jsem porušila, se za to teď sama na sebe zlobím. Slova, hypotézy jsou zbytečné.. je příliš pozdě zachránit život, svíce dohořela a kapitola se uzavřela.

2 Eva sechterová Eva sechterová | 13. června 2015 v 16:59 | Reagovat

Souhlasím!! :-(

3 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 13. června 2015 v 17:23 | Reagovat

[1]: Tak s Kateřinou se už nic vyřešit nedá, já jsem spíš chtěla upozornit na ten fakt, že mezi námi pobíhá někdo, kdo tu holku k tomu dohnal. Jako je pravda, že pedofilie je odnedávna považována za oficiální sexuální orientaci, ale to stále neomlouvá, že budu *ous*at malou dceru své partnerky jenom proto, že mi to dělá dobře, protože pak je to zneužívání a to je trestné i kdybych byla třeba mimozemšťan.
A takových případů je plno, prostě se to děje, tak by někteří měli vědět, že se na ně může přijít i po letech.

4 Artis Artis | Web | 13. června 2015 v 18:08 | Reagovat

Jsem ráda, že jsem si tvůj názor přečetla, protože ho s tebou plně sdílím. Je třeba, aby si odpykali to, co té holce udělali. Ať už se to nevyřeší právní formou, společnost by tomu měla dát pořádně zabrat. Oběma bych přála doživotní společenskou barikádu a užírání se na svědomí. Jen ať zpytuje matka svědomí, ať se pěkně koukne na to, co způsobila své dceři, že ji přehlížela. Mám větší vztek vůči té matce, než vůči otčímovi. Ačkoli je to na hlavu padlé. Nechala ho, aby zneužíval její dceru, babičku zdeptala, dceru vlastně zavraždila. Oba jsou její vrazi.
Smutné na tom ale je nejvíc to, že tohle není jeden jediný případ, ale jedna malá kapka v obrovském oceánu.

5 thetruthisoutthere thetruthisoutthere | 14. června 2015 v 13:55 | Reagovat

Katku jsem neznala, ale od té doby, co se objevilo vše ve zprávách, jsem si přečetla celý její blog. Nevím, jestli jste ho někdo četl, ale ona na vše naráží prakticky v každém svém příspěvku a je z toho neuvěřitelně cítit, jak moc trpěla. Navíc je možné dát tam dohromady většinu věcí - byla adoptovaná. Její adoptivní matka měla prvního manžela se kterým chtěla moc děti, ale protože bydleli s její matkou - Katčinou babičkou - manžel se jednoho dne sbalil a zmizel. Prý takhle dál žít nechtěl. Katky adoptivní matka si našla přes seznamku svého druhého manžela (Katky adoptivního otce), který pocházel také z dost rozbouřené rodiny. To, že se mohl nastěhovat k nim mu vyhovovalo. Dlouho se pokoušeli o dítě, ale nešlo to. Tak adoptovali Katku. Ale nedlouho potom se jim narodil první syn a po nějaké době ještě druhý. Katka si začátkem roku víc a víc pohrávala s myšlenkou najít svou biologickou matku a zjistit, jestli její otec byl asiat. Váhala. Ale z jejího posledního příspěvku před smrtí jde vyčíst, že kromě těch ostatních věcí je tohle jedním z důvodů, proč se zabila. Psala na konci článku o své bilogické matce a že byla jen parazitem v její nové rodině a vše, co se jí stalo, si zasloužila. Bohužel neměla kolem sebe natolik velkou oporu a lásku, která by jí pomohla s tím dál žít. Byla moc na dně a viděla se jen jako zmetka, kterého nečeká v životě nic hezkého a šťastného. Chtěla být konečně volná. Od své minulosti, přítomnosti, pocitů, myšlenek, nočních můr...A adresa, kontakt i jména adoptivních rodičů jsou na 100% pravá. Pokud budete prohlížet web více dopodrobna, zjistíte to. Dokonce najdete i její fotku. V jejích očích je vidět vše. Jen škoda, že někteří lidé o ní píšou dost ošklivé věci a nedokážou pochopit, že dospělí dokáží děti neuvěřitelně zmanipulovat. Nemají šanci se bránit a ani se například někomu svěřit, jestli jim ten dospělý ještě vyhrožuje. To se děje vždy. Navíc i kdyby to oznámila, stála by sama proti nim. Oni by drželi za jedno a budou to dělat i nadále. Nikdy vinu nepřiznají. A jí by se tím jen prohlubovalo trauma a úzkosti. Věřte tomu, že to nešlo. Nemyslím si, že byla slabá a zbabělá. Jen už toho bylo na jednu zraněnou duši moc a nebyl nikdo, kdo by to vyrovnal.

6 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 14. června 2015 v 16:09 | Reagovat

[5]: Tak jako tak jestli byla adoptovaná nebo nebyla, je to stále zločin na kterém se podílela prakticky celá rodina. Její fotografii jsem viděla a opravdu to na ní jde asi poznat, že vše nebylo úplně v pořádku.
Taky nechápu, když někdo v tomto případě napíše, že byla slabá a zbabělá. Ony jsou situace, kdy ty sebevraždy jsou "jakoby oprávněný" a ať mi tu nikdo prosím nepíše o smrtelným hříchu. Kateřina si nezasloužila trpět a tohle bylo pro ni jediným řešením jak si z toho sama pomoci.

7 thetruthisoutthere thetruthisoutthere | 14. června 2015 v 18:40 | Reagovat

[6]: Nemyslela jsem tu adopci jako ospravedlnění k tomu, že spáchali takové ohavnosti a zničili jí život. Jen jako informace pro upřesnění. Je spoustu diskuzí a někteří lidé např. píší, proč jí její máma nepomohla...Její máma to nebyla. Ale o to víc si myslím, že jí měla chránit, když byla sirotek a potřebovala lásku a ne za každou cenu udržet chlapa, protože už od ní jednou jeden odešel. To není omluva a nechápu, jak se na něj vůbec dokáže jenom podívat. Nebo na sebe do zrcadla a večer jít v klidu spát. Věřím, že ani teď po tomhle všem si to ani jeden z nich nevyčítá a špínu budou házet pouze na Katku. Bohužel takových lidí je spoustu a jak už někdo někde v diskuzi napsal, může to být například učitel ve škole, soused, kolega v práci, reportér v televizi apod. Ale často se to nikdo nedozví, protože ty děti to nikomu neřeknou (nejčastěji právě pod pohružkou)a celý život s tím musejí bojovat. Katka ale neměla očividně ty hrozné zážitky jen se svou adoptivní rodinou, ale jak jsem psala, nejspíš také našla svou biologickou mámu a její rodinu a ta jí nepřijala, pouze jí přitížila ještě víc. Proto to už nejspíš nedokázala dál snést...Otázka je, jestli Katka byla jediná, kterou Horník kdy zneužil. Tyhle prasárny má v sobě a hlavu očividně jen plnou zvráceností, takže může být i další oběť. Nechápu naší spravedlnost, když to skoro vždy odnesou pouze oběti a pachatelé většinou vyváznou bez trestu a svobodně můžou páchat další svin...a. Zaslouží si nějaký trest oba dva. Zveřejnění pro ně není trestem. Oni nad tím jen mávnou rukou. Rozhodně souhlasím, že si to nezasloužila. Žádné dítě si tohle nazaslouží. A věřím, že s tím nedokázala dál žít. Musela to být obrovská bolest a ta se bez pomoci nedá nést o samotě. Tohle pro ni bylo vysvobozením.

8 Alžběta T. Alžběta T. | Web | 14. června 2015 v 18:49 | Reagovat

[3]: To máš pravdu, trochu jsem odbočila a odpovídala jsem spíše na tvé otázky.  A s tímhle co si řekla přesně s tebou souhlasím. Společnost je potrestá více než dost, i když neubránila bych se představě, aby ho zavřely ve vězení, kde by si ho podali vězni.

9 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 15. června 2015 v 15:32 | Reagovat

Akorát ten první komentář to tam u jejího článku trochu kazil, připadala jsem si chvíli jako na návratdoreality.cz :D
Mě teda jako první spíš napadlo mu psát znepokojivé zprávy, když se mi jeho telefonní číslo dostalo do rukou, ale právě, kdyby to byl náhodou někdo úplně jiný... Doufám, že se s tím ale něco udělá, nemůžou to tak nechat, když o tom navíc teď ví tolik lidí.
Celkem chápu, že se nikomu nesvěřila, ono to tak nebývá jenom u zneužívaných dětí, ale i dospělých žen, člověk je tak ponížený, že se prostě stydí něco takového někomu říct, když jsem měla jako dítě jeden nepříjemný zážitek s masérem na rehabkách, taky jsem to raději nikomu neřekla a jenom jsem lhala, že už je mi dobře a už tam chodit nemusím.

10 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. června 2015 v 22:13 | Reagovat

[9]: Tak někdo něco udělá... ono se to takhle může házet na toho někoho a nakonec by to neudělal nikdo. Klidně bych mu zkusila napsat anebo zavolat přes telefonní budku. Je to sice asi zbabělé, ale myslím, že takoví lidé by se neměli moc šetřit.

11 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 16. června 2015 v 19:33 | Reagovat

Já to raději zkoumat podrobně nebudu... ale podle mě by rozhodně měl být potrestán: třeba i "jen" veřejnou hanbou. Lidé by si potom více uvědomili následky svého chování.

Ale taky záleží, co toho otce k tomu dohnalo, že. Kdo ví, jaké měl on sám dětství, co ho v té době trápilo, atd. Svět není černobílý... čímž ho samozřejmě nechci obhajovat, pouze podotýkám, že neexistuje jenom jedna stránka věci.

12 Adel Kitty Adel Kitty | Web | 17. června 2015 v 11:10 | Reagovat

Jelikož televizi nesleduji, tak jsem se o tomto dozvěděla poprvé až tady.

Myslím si, že by se s tím něco dělat mělo. Ať už by to bylo nějaké to trestní oznámení nebo i veřejné zahanbení.

Každopádně toto byl první případ tohoto charakteru, který byl zveřejněn. Je jich daleko více. Možná by s tím něco měl začít dělat i náš stát. A vůbec nejhorší je, že většinou  před takovými činy zavírají matky oči. Četla jsem u spoustu článků na toto téma a málokdy se stalo, že by si to matka vždy uvědomila.

Nakonec, život ji navrácen už nebude. Ale mohla by to být pohnutka k tomu, aby se s tím začalo dělat něco víc.

13 Illumináti Illumináti | Web | 18. června 2015 v 14:28 | Reagovat

such truchlení
                      wow
    much nespravedlnost
      very unjustice
:-(  :-(  :-(

14 Snapeova Snapeova | Web | 18. června 2015 v 14:51 | Reagovat

S tim, aby byli potrestani za sve chovani k ni souhlasim. Jak ty rikas, zadne vrazdeni nebo mlaceni. Mnohem vic preci jen ublizi to, kdyz te kazdy ve tvem okoli nenavidi a ty v tom musis zit. Neco takoveho si ti dva zaslouzi.

15 hellboy hellboy | Web | 18. června 2015 v 14:55 | Reagovat

já bych ho hnala na trest smrti, třeba pověšením nebo aby mu strčili obří negrovský péro do zadku, protže to co dělal je dost nelidský a hnusný, tak mu přeju i hnusnou smrt.

16 Kitty 11 ( nepr.) Kitty 11 ( nepr.) | Web | 18. června 2015 v 15:01 | Reagovat

Chúďa dievča... Katku nepoznám, ale článok som si prečítala. Do toho nič nie je, ale jej otec by si poriadne zaslúžil "ohováranie" a aj dlhý pobyt v base za to, čo jej spôsobil. Malo by sa to riešiť.

17 Lay Lay | Web | 18. června 2015 v 15:28 | Reagovat

Jo jo, řeší se to teď hodně a já s tebou naprosto souhlasím. Musí se s tím přece něco udělat...

18 L. L. | Web | 18. června 2015 v 15:32 | Reagovat

Mimochodem, existují proti tomu člověku nějaké důkazy, kromě toho článku na blogu? Jestli ne, přijde mi trochu nevhodné ho takhle veřejně lynčovat, protože si myslím, že by přece jen měla fungovat nějaká presumpce neviny, emoce stranou. Tohle je v rukách policie a tam by to taky mělo zůstat. Je smutné, že to Katka řešila sebevraždou místo právního řešení, ale s tím my už nic nenaděláme.

19 Kika Kika | E-mail | Web | 18. června 2015 v 16:12 | Reagovat

V českém právním řádu existuje něco, čemu se říká presumpce neviny...

20 kirja3 kirja3 | Web | 18. června 2015 v 16:54 | Reagovat

Ten její otec byl pěknej blbec.

21 kirja3 kirja3 | Web | 18. června 2015 v 16:55 | Reagovat

Ten její otec byl pěknej blbec.

22 Bajde Bajde | E-mail | Web | 18. června 2015 v 18:03 | Reagovat

Také jsem chtěla napsat podobný článek na toto téma.
Její dopis na rozloučenou jsem si četla asi třikrát.
Kateřinu jsem neznala, avšak dle jejích článků usuzuji, že šlo o velmi chytrou dívku s velkým talentem, co se psaní týče.
Osobně bych si přála, aby "pan Horník" šel sedět, z mého pohledu se toto dá považovat za "dcerovraždu", či jak to jinak říci, i když nikdo nemůžeme vědět, zda-li tu nebyly i jiné problémy.
Je to hrůza, co dnes ve světě děje.
Moc hezky napsáno.

23 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 18. června 2015 v 18:58 | Reagovat

Obávám se, že spolu s Katkou odešly i všechny důkazy a všechny možnosti jejího otčíma pohnat k soudu :-(

24 Kosma Kosma | Web | 18. června 2015 v 19:05 | Reagovat

Nešlo o její skutečné rodiče - aspoň já jsem pochopila, že byla adoptovaná. Mě spíš zaráží, že se to dítě dostalo k takovým lidem: měla jsem zato, že to řízení o adopci je hodně přísné...Evidentně ne dost, když se holčička dostala k takovým lidem, je to hrozné! A nechápu, že nikdo nevolal o pomoc - ona, babička...

25 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 18. června 2015 v 20:26 | Reagovat

[18]: Mohu se jen tak zeptat, jaké by mohly existovat důkazy jiné? Chápu, že to co existuje je velice chabé, ale jaké hmatatelné důkazu by se našly. I kdyby rozpitvali Kateřinu po těch letech, co to s ní nedělal by asi nenašli nic. Štěstím pro jejího adoptivního otce je, že se to dál asi nepotáhne.
Já také neříkám, vezměme vidle a hrr na něj. Spíš chci upozornit na to, aby byli lidé obezřetní ke svému okolí. Stejně to asi nepomůže.
Když se na to podívám, proč to takhle řešila, musím uznat, že právní cestou bych se na jejím místě také nevydala

[19]: Ale prakticky existuje jenom v tom právním řádě. Když někde vyjde najevo, že možná se napáchalo něco takového, společnost se k tomu postaví dvěma způsoby- buď, že je podle nich vinný nebo nevinný. Když začneš polemizovat, jestli by to náhodou nemohlo být jinak, veřejnost tě nebude poslouchat, většinou ne. Právě proto jsou tu soudy se svojí presumpci neviny aby tyto lidi ochránili aspoň na životě.

I tak si myslím, že žádné trestné stíhání proti tomu muži nikdy nezapočne. A také, že lidé zákon do vlastních rukou nevezmou, protože už jsme velmi k těmto věcem pasivní.

26 Jana Jana | E-mail | Web | 18. června 2015 v 20:42 | Reagovat

Nebudu hájit člověka, který měl zneužívat dítě (bohužel mu to nebylo dokázáno). Ovšem tohle se děje mnohem více často, než bychom tušili. Katka to trošku zamáslila (stejně jako její babička). V dnešní době stačí jen podezření a dítě jde z rodiny pryč. Tedy v celé situaci došlo k selhání více osob než jen pedofila a submisivní matky (typický profil) - selhání ze strany Katky, babičky, učitelů, ...

Pokud by chtěli lidi Horníka do vězení, musel by zneužívat někoho dalšího... A protože mají syna, asi těžko se mu to povedlo :/

27 Kika Kika | E-mail | Web | 18. června 2015 v 20:48 | Reagovat

[25]: možná jsem tím chtěla říct, že já bych jakýkoli odsuzující článek na dotyčného pána psala až po pravomocným rozhodnutí o vině, ale to je moje pracovní deformace ;)

28 L. L. | Web | 18. června 2015 v 20:55 | Reagovat

[25]: Teoreticky svědectví nějakých blízkých příbuzných, hmatatelně by asi těžko něco našli. Já nevím, jak bych to řešil, kdybych se do takové situace dostal, to je fakt těžké odhadnout, ale takhle z mojí pozice mi právní cesta přijde jako způsob řešení, který způsobí nejméně problémů do budoucna. Ale nechci to tady moc rozvádět, tady ty kecy o tom, co bych dělal v situaci holky s takovým osudem se mi docela příčí, já vím, že nemám žádný právo ji soudit. Ale na druhou stranu, kdyby ten její otec byl teoreticky nevinnej a bylo by to přece jenom jinak, přijde mi špatný se v tom případu takhle vrtat a obracet na něj hněv spravedlivýho lidu nebo zveřejňovat jeho jméno. Právo odsoudit a potrestat ho za něco má jen soud, ne my.

29 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 18. června 2015 v 21:37 | Reagovat

Kdyby to bylo tak, jak to popisovala ona holka, tak by rozhodně bylo ideální, kdyby šel sedět. Ale upřímně pochybuju, stalo se to už docela dávno, naše soudy, důkazy, blablabla...ya know?

30 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 18. června 2015 v 23:56 | Reagovat

Upřímně doufám, že půjde sedět že se bude muset ohejbat pro mejdlo hodně často. A tý sketě co si říká její máma by někdo měl udělat to samý. Bohužel ani to už Katce život nevrátí a ani to největší utrpení pro ně dva by nebylo dostatečným zadostiučiněním.

31 Viki Viki | Web | 19. června 2015 v 9:18 | Reagovat

Souhlasím s tebou, je to hajzl a zasloužil by si něco horšího než vězení. Je škoda, že v některých případech už není možnost trestu smrti. Podle mého názoru je zneužívání dětí jedním z nejhorších činů, co může být. Vím že nejsem sama,ale vadí mi jak je ten zákon postavený na hlavu. Na případu Katky se jasně ukázalo, že tohle zneužívání má větší dopad v dětství, než v dospělosti. Protože když jste malé dítě, nemůžete se bránit a nevíte, kam máte jít...

32 Šárka Šárka | Web | 19. června 2015 v 13:02 | Reagovat

Já osobně si myslím, že by se měla veřejnost poučit a zaměřit se ne na příběh, ve kterém není možno pomoci oběti, ale na to, co se děje kolem nich. Měli by si více všímat signálů a ne hledět jen sami na sebe, jak je to poslední dobou zvykem. Osobně si myslím, že dětí momentálně zneužívaných je v ČR více než dost a o spoustě dětí se to ani nikdo nikdy nedozví, nesou si to s sebou celý život... Ono se o tom obětem totiž snadno nemluví... :-?

33 Livi Livi | Web | 19. června 2015 v 19:56 | Reagovat

Ten příběh samozřejmě znám a i jsem to komentovala přímo na jejím blogu a jinde. Už moc nevím, co se k tomu dá říct. Já jsem (jak ví ti, co někdy byli u mě na blogu) celkem nakloněná k tomu, aby se pracovalo s problémovými osobami a s vězni. Nicméně, ublížení dítěti/výrazně slabšímu je pro mě jedna z věcí, přes kterou nejede vlak. Tam z mého pohledu neexistuje ospravedlnění. Na celém tomhle příběhu je smutné, že ani ta babička, která něco tušila, neudělala ten správný krok. Proč? Ono je možná i v dnešní době celkem těžké, něco takového hlásit, protože existuje možnost, že se to otočí proti vám a ona bude za "tchýni, která chtěla zničit mého manžela," pokud to matka bude popírat.  Chápu, že pro Katku byl problém se s tím někomu svěřit. Jenže pokud se o problému nemluví, tak to jen roste ve vaší hlavě. A pak to končí tragicky.

34 Cam Cam | E-mail | Web | 20. června 2015 v 22:45 | Reagovat

Páni, velmi douhá diskuze... Taky se přidám, i když nevím, či mám právo vyjadřovat se k něčemu, co mi ani trochu nedává smysl. Pravda je, že nad jejím článkem jsem se málem rozbrečela. Přijde mi hrozné, že vlastně nemohla nic dělat, to je to nejhorší. Na druhou stranu, mohla to řešit, mohla jít na policii, mohla... Ale chápu, že na to už neměla sílu a nesoudím ji za to.
Stalo se, co se stalo. Doufám, že její rodina si uvědomí, co se stalo a budou toho nadosmrti litovat a užírat se vinou.
Jak si psala, ten chlap a jeho firma je nejspíš odpískaný, ale já osobně si to nedokážu představit. Nezažila jsem to, nevím jaké to je a nechci ukřivdit ani oné nešťastnici, ani její rodině. Můžu jen litovat další zmařený lidský život, ale k čemu by to bylo? mladých lidí umírá denně tolik... Na nemoci, sebevraždy... Tahle je jiná jen tím, že na blogu zanechala dopis. Ale kdybych měla plakat nad každým životem, který byl zmařen, neměla bych už nikdy žádné slzy na prolévání.
Zkrátka, nejsem člověk, který má právo soudit. Ji jsem neznala, stejně jako její rodinu a vlastně ani ten celý problém mi není znám. Takže zůstanu zticha a své myšlenky a teorie si nechám pro sebe.

35 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. června 2015 v 10:53 | Reagovat

[34]: No, on tento případ je jiný nejen tím dopisem, ale hlavně, co v něm stálo. Že se provalilo, že ji někdo zneužíval. Proto je kolem toho tolik emocí. Stejně si ale myslím, že kdyby lidé byli tak procítění jak to "dokazují" v komentářích a v diskuzích, určitě by ji byl někdo zachránil.
Oběť neměla sílu se s tím svěřit, protože by tomu musela čelit znovu těm všem útrapám. Navíc, je to ve světě máme tak šikovně nastavené, že dívky jako Kateřina většinou utřou nos a nedovolají se spravedlnosti. I když- co by byla pro Katku ta spravedlnost? Že by ten člověk skončil v pohodlném vězení? Těžko. A na tohle zákon nestačí.

36 Cam Cam | E-mail | Web | 21. června 2015 v 14:26 | Reagovat

[35]: Možná. Ale denně je určitě několik případů dívek, které jsou nebo byly zneužívané - ať ty, co se tomu postavily, nebo ty, kteří svůj život předčasně ukončily... Čím je tedy Katka jiná než ony? Právě tím, že napsala dopis, právě tím, že skočila pod metro a právě tím, že tady všichni probírají její žvot.
A není to trochu nefér oproti ostatním ženám, které se tomu třeba postavily, které se nerozhodly pro sebevraždu? Kdo bude oplakávat jejich zmařená dětsví?
Nikdo. Ony přece žijí, jejich život se napravil... Z tohoto důvodu nechci slečnu K. příliš litovat. Ano, je to hrozné, ano, je to smutné a nezasloužila si to. Ani trochu. Ale co mi s tím naděláme? Máš pravdu, zákony... ach jo, ty zákony.
Takže co se bude dělat? On se to stejně neodnaučí a ráda bych věřila, že si to její matka bude vyčítat, ale také tomu příliš nevěřím. Zlo na světě je všude, skryté a čeká na naši slabost. Kateřina H. se nějak rozhodla a nám nezbývá, než její rozhodnutí respektovat. Můžete si myslet, že jsem necitlivá, ale... Nač litovat dívku, která se sama osvobodila? Věřím, že teď už je jí stejně všechno jedno. S jejím otcem se stejně nic nestane. Důležité je jen, abychom příště, třeba, pokud potkáme někoho, komu se to stalo nebo děje, abychom byli schopni jim pomoci. Plakat nad rozlitým mlékem nemá smysl.
Nechci se tu do toho zamotat (což se stejně už stalo, hádám), ale... Nemám prostě na tuto tému ucelený názor. Na jednu stranu jí pohrdám, na druhou stranu jí chápu... Je to těžký.

37 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 21. června 2015 v 15:32 | Reagovat

[36]: Tak Katčino rozhodnutí bylo asi to jediné, co v té situaci a vzhledem k psychickému stavu, mohla udělat.
Ne, jeho podle mě stejně neodsoudí, protože je to "hrozně dávno" a důkazy nejsou, jenom dopis zanechaný na blogu.

Prostě příště musíme být obezřetnější a vnímavější ke svému okolí. A ne tady plakat pro jeden smutný osud zveřejněný na internetu.

38 Cam Cam | E-mail | Web | 21. června 2015 v 16:46 | Reagovat

[37]: přesně tak

39 bonneris bonneris | Web | 14. července 2015 v 12:22 | Reagovat

Takhle, ten chlap je protě absolutní hajzl. Tu holku jsem neznala a tuhle událost ze dozvídám teprve teď, z tvýho článku. Myslím si, že jenom vězení je málo. Myslím si, že by mu ho měli normálně uřiznout. Protože tohle je jediná jistota, jakou můžeme mít, že to znásilňovač nezopakuje na další ženě - prostě nebude mít ptáka, nebude mít co použít...
Přítel dodává, že k tomu by mu do cely ještě hodil velkýho teplýho černocha, ať si s ním pohraje stejně jako on s tou holkou.

40 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 14. července 2015 v 15:49 | Reagovat

[39]: No takové praktiky schvaluje například moje babička vychovaná v katolické rodině. Ne, souhlasím s tím, že nastavení druhé tváře je zbytečné a hloupé a že některá preventivní opatření jsou nutná i když zrovna zde popisované je trochu nehumální. Na druhou stranu asi jediné účinné na věky věků. Žádné tytyty ze kterého by si ten člověk dělal jen legraci, ale nemůžeme do lidí zase řezat, kvůli společenské kontrole si to nesmíme ani myslet, že je to dobré. Ale zdůraznila bych, že se nejedná o žádnou osobní svobodnou volbu, která by opravňovala tyto věci dělat, ale o veřejné ohrožení, kdy je v okolí nějaké skupina (děti) v nevýhodě a v nebezpečí.

41 Angel Angel | E-mail | Web | 5. srpna 2015 v 14:55 | Reagovat

Povyk kolem tohoto případu jsem zaregistrovala, ale nesledovala jsem, jestli se potom něco začalo dít. Ono bude těžké tomu dotyčnému něco dokázat, když sebevražda té dívky byla úspěšná a matka se jí třeba nezastane ani teď, když to nebyla schopná udělat za celou dobu, co o zneužívání věděla (zaslouží si vůbec to oslovení "matka"?). Obecně je ale smutné, že se něco začne řešit až v případě, kdy se něco vážného stane nebo se lidé obrátí na média. Co se týče sebevražd, tak člověka k tomu nedovedou banální důvody, něco jiného jsou demonstrativní sebevraždy. Jinak pedofilie je pouze sexuální orientace a málokdy člověk, který sexuálně zneužívá děti/dospívající je pedofil. V tomto případě pedofilie taky pravděpodobně vůbec nefigurovala. Ve společnosti je to ale takhle špatně používáno často.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama