Bloguji už nehorázně dlouho a za tu dobu jsem napsala plno příspěvků. Vybrala jsem zlomek těch, které považuji za lepší a které mě vystihují. Seznamte se se mnou skrze psaný text:

X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X

***

Recenze-seriál

Živá a stereo...

25. června 2017 v 17:45 | Naoki-Keiko
Seriál "13 reasons why" zachvátil blogovou komunitu a celkově pubertální sféru. O jeho existenci jsem se dozvěděla na blogu. Vskutku říct, je to zajímavý seriál. Ale asi to píšu proto, že po letech dekády "čínských pohádek" je to moje první puberťácká, americká premiéra.

Seriál líčí o životě, lépe řečeno, o sklonku života, středoškolačky jménem Hannah Bakerová (doufám, že nevadí to skloňování, ukamenujte mě), která si jednou vlezla do vany, pustila vodu, vyhrnula si rukávy a pořezala se do žil tak šikovně až o většinu krve přišla. A umřela. Ještě před tím si ale dala práci s nahráním třinácti audiokazet se třinácti důvody, proč k výše vypsanému aktu, došlo.

Hlavním (živým) hrdinou je Hannin spolužák Clay Jensen. Po smrti dívky se mu dostane do rukou balíček s třinácti magnetofonovými kazetkami a mapou. A protože je Hannah tak strašně "hodná" prozradí hned na úvod, že každý, kdo tohle poslouchá je odpovědný za její sebevraždu. Tím pro chudáka Claye začíná cesta očistcem. Každá kazeta je totiž věnována jednomu člověku (a důvodu) který Hannah navedla na cestu sebevraha. A tak se nejinternější tajemství o třinácti důvodech (a lidech) se dostávají ke sluchu ostatním Hanniných domnělých vrahů. A to nemůže skončit dobře.